Cugirace, 2024

Despre eveniment

CugiRace 2024 reprezinta a cincea editie a competitiei, eveniment organizat de echipa Raw Nature Experience, având ca principal scop valorificarea și promovarea orașului Cugir și împrejurimile acestuia catre un grup larg de oameni.

Evenimentul constă în 3 probe de alergare montană, după cum urmează:

Distanța: 55 km
Diferență pozitivă de nivel: 2500m
Timp limită: 11 ore

La acestea se adaugă cursa copiilor, pentru ca toată familia să aibă ocazia să se bucure de eveniment.

Curse

Ultramaraton

69 km
Start: 7 Septembrie 2024 ora 7:00 Poiana cu Goruni, Vinerea

Distanța: 69 km
Diferență pozitivă de nivel: 2750m
Timp limită: 13 ore

Startul probei de ultramaraton se va da din Poiana cu Goruni.
Se va alerga pe drumul care coboară spre localitatea Vinerea până la prima intersecție, după care traseul continuă pe drumul din partea dreapta, trecând pe lângă câteva cabane.

Drumul va continua prin pădure după care se va alerga pe o potecă care va traversa mai multe poieni până va intra în Pădurea Vaideiului.

Traseul va continua până când se va ieși pe marginea pădurii, la o troiță. De aici se va intra din nou în pădure până la Crucea Romoșelului, urmând coborârea pe Valea Dăii până la prima intersecție, după care se va părăsi drumul principal și va începe o urcare până în cătunul Fețeni.

Va urma alergarea pe creastă, pe drumul ce desparte județele Alba și Hunedoara, trecând pe Vf. Frăsinei, Vf. Tomnatec, Vf. Fața Bătrână, până la Cabana Prislop. Traseul va continua pe Culmea Prislopului și va urca pe Vf. Lupșa, după care va coborî în valea Râului Mic Cugir, la Tăul Lupșii.

De aici va începe urcarea pe Dealul Molivișului și se va merge pe traseul de creastă dintre Vf. Răfăianu și Vf. Răchita, până în cătunul Bocșitura. Din Bocșitura traseul continuă până în cătunul Bucuru, de unde începe coborârea spre Râul Mic Cugir, urmand sa se mearga pe Wasserline spre Biserica Româno-Catolică, de unde se va putea vedea panorama orașului dinspre sud spre nord.

De aici se va coborî și se va trece prin fața fabricii orașului Cugir, se va traversa șoseaua și se va intra în cartierul Suseni, până se va ajunge din nou pe Valea Dăii. Traseul continuă pe o potecă urcând pe Dealul Cetate, după care se vor traversa Valea Viilor și dealul Dumbravă. De aici traseul va merge pe lângă grădinile orașului spre Dealul Țara Vânturilor, pe sub care se va alerga până la intrarea în pădure și ieșirea spre sosire în Poiana cu Goruni.

Lungime: 69,40km

Distanța: 31 km
Diferență pozitivă de nivel: 900m
Timp limită: 6 ore

Startul probei de semimaraton se va da din Poiana cu Goruni

Se va alerga pe drumul ce coboară spre localitatea Vinerea până la prima intersecție, după care traseul continuă pe drumul din partea dreapta, trecând pe lângă câteva cabane.

Drumul va continua prin pădure după care se va alerga pe o potecă ce va traversa mai multe poieni până va intra în Pădurea Vaideiului. Traseul va continua până când se va ieși pe marginea pădurii, la o troiță

Traseul va intra din nou în pădure până la Crucea Romoșelului. De aici se va coborî pe Valea Dăii până la prima intersecție, după care vom părăși drumul principal și vom începe o urcare până în cătunul Fețeni, unde se va despărți de traseul de ultramaraton și va coborî spre Cugir pe dealul Ghergheleu.

Se va continua până în Valea Dăii, după care urmează o potecă spre Dealul Cetate, după care se vor traversa Valea Viilor și dealul Dumbravă. De aici traseul va merge pe lângă grădinile orașului spre Dealul Țara Vânturilor, pe sub care se va alerga până la intrarea în pădure și ieșirea spre sosire în Poiana cu Goruni.

Puncte de alimentare:

Distanța: 10 km
Diferență pozitivă de nivel: 300m
Timp limită: 3 ore

Startul probei de cros se va da din incinta stadionului Cugir Arena cu direcția de alergare spre strada 21 Decembrie 1989 până la podul de peste pârâul Gugului, după care, traseul va merge printre grădini până sub “Țara Vântului”.

Traseul va ocoli “Țara Vântului” până la marginea pădurii Vaideiului, după care va urmări liziera pădurii până ne vom intersecta cu drumul Vaideiului pe care îl vom părăsi luând-o pe un drum forestier la stânga pe care se va alerga până pe drumul care separă județul Alba de județul Hunedoara. Se va părăsi drumul de creastă și se va ieși din pădure spre Dealul Dumbrava, după care se va coborî în oraș lângă stadionul nou din zona Parc. Se va ieși în strada Ion Creangă și se va alerga pe trotuar până la intersecția cu strada Tineretului, după care se va alerga drept, spre poarta de Sosire.