Hasmas Winter Trail, 2024

Data concursului va fi anunțată în curând Alergare trail Balan, județul Harghita
Revendică evenimentul

Despre eveniment

HASMAS WINTER TRAIL

Continua traditia competitiilor de alergare montana prin zapada si alaturi de Vladeasa Winter Trail pun bazele WINTER TRAIL SERIES. Te invitam sa descoperi alaturi de noi si alte zone frumoase ale Romaniei.
Hasmas Winter Trail este un eveniment sportiv care prin particularitatile sale doreste sa atraga atentia asupra unei zone speciale, situat la poalele Masivului Hasmas.

Aceasta cursa s-a nascut din ideea de a sprijini comunitatea locala, de a ajuta la dezvoltarea zonei si la promovarea potentialului turistic.

Hasmas WinterTrail 2020 propune o proba de alergare montana cu un traseu similar celor de tip sky-running cu o lungime de 18km, din care o urcare de 9 km si o diferenta de nivel de 1170m.

Program

In curand...

Curse

Sky Run, Cros

18 km
Orasul Balan asezat la baza Masivului Hasmas se afla la altitudinea de 865 m.
Startul competitiei se da de pe platoul din fata Casei de Cultura care este situata in centrul localitatii.
Traseul o coteste imediat spre stanga pe drumul judetean 125 ce duce la Sandominic.La indicatotorul de sfarsit de localitate (acolo se afla si o troita) se ia la stanga, peste podul care traverseaza Oltul, pe strada Cerbului pana la ultimul stalp de electricitate din beton cand o luam la stanga pe un drum forestier dupa ce traversam un mic parau.
Dupa o portiune impadurita drumul ajunge intr-o zona deschisa cu creasta Hasmasului Mic (Ecem) in fata, in stanga localitatea Balan, iar in spate localitatea Sandominic.
Dupa aproximativ 2 km de la strada Cerbului ajungem pe o sa unde parasim drumul forestier si o luam pe o poteca spre dreapta tot pe directa Hasmasului Mic.
Dupa aproape 300 m apare in fata un panou care semnalizeaza o zona supravegheata video. Inaintea acestui panou, la cativa metri, o luam la stanga pe o poteca ce ne va duce in vale pe Paraul Fierarilor.
Chiar in dreapta, la 10 m pe parau se afla un izvor de munte. De aici ne deplasam in amonte paralel cu paraul aproximativ 100m, il traversam , dupa care ne deplasam pe directia N, lasand in dreapta un drum care duce la o stana din apropiere.
La intrarea in padure, parasim valea si ne deplasam paralel cu ea pe o poteca la 6-7 m pe partea stanga. Urcam pe directia N si NE pana cand intalnim marcajul cruce albastra.
Traseul competitiei continua spre stanga pe acest marcaj (cruce albastra) pana la cabana Piatra Singuratica (1.504m). Aici se afla si primul punct de alimentare.
De aici urmam marcajul de creasta (banda rosie) prin spatele cabanei, traversam seaua curmatura si ne deplasam mai departe spre N pe acelasi marcaj pana cand intalnim marcajul punct rosu care ne duce la crucea de pe Hasmasu Mare.
La aproximativ 100m de cruce, in partea dreapta ,se afla cel mai inalt punct din Hasmasu Mare (1.792 m), aici se afla cel de al doilea punct de alimentare. De pe varf facem cale intoarsa pe acelasi traseu pana la cabana Piatra Singuratica si incepem coborarea spre Balan pe marcajul banda albastra.
La aproximativ 300 m de cabana, sub o stanca, se afla un izvor cu apa rece. Urmam marcajul banda albastra si dupa cativa km, ajungem pe strada Fierarilor (Kovacs Patak). Coboram pe drumul ce insoteste paraul Fierarilor pana la biserica catolica. De aici ne deplasam spre stanga pe strada 1 Decembrie si dupa 300-400 m ajungem la punctual de sosire din fata Casei de Cultura de unde s-a dat startul.

Traseul competitiei are o lungime de 18 kilometri si o diferenta de nivel de 1.170 metri.